Sceneria, muzyka, wszystko jest przepiękne. Pod koniec wbija w krzesło z akcją połączoną z tą cudowną muzyką w tle.
To się nazywa dekadencja - chylenie się ku upadkowi.
Robi się filmy dla mas, jakieś efekty specjalne albo dużo seksu żeby było na co popatrzeć i nie trzeba było myśleć.
50 Twarzy Grey jest takim przykładem jak kino zeszło na psy.
Odpowiednikiem tego filmu sprzed lat jest 9 i pół tygodnia.
To są dwa różne światy.
Też mam sentyment do tego filmu a zwłaszcza do muzyki z niego. Pamiętam, że najbardziej śledziłam losy młodszej siostry i młodego Mohikanina.
Ja osobiście wolałam starszą siostrę, piękna aktorka :) Ten film to niezły wyciskacz łez.
to obejżyjcie sobie film wichry namietnosci moim zdaniem jest lepszym wyciskaczem lez
Pewnie większość go oglądała bo jest też jest wspaniały, aczkolwiek mnie osobiście bardziej wzrusza Mohikanin ;)
Tak naprawdę wszystko w tym filmie robi MUZYKA. Bo historia nie jest jakaś niesamowita moim zdaniem, gdyby nie tak świetny soundtrack to film byłby nijaki.
Zgadzam się. Do tego dodałbym wspaniałe budowanie klimatu przez reżysera Micheala Manna.
Pozwól, że się z Tobą nie zgodzę. Rzeczywiście, historia nie jest odkrywcza, bo cóż niezwykłego może być w zakazanej miłości, a jednak przedstawienie jej i płynne połączenie z historią nawiązującą do tamtych czasów, wyszło twórcom idealnie. Honor, przyjaźń, miłość, oddanie, bohaterstwo, świadomość kim się jest, kim chce się być i z kim - wszystko to mogło stać się składową patetycznego i przesyconego kiczem filmu. Tak się na szczęście nie stało, a całości dopełniła genialna, ponadczasowa muzyka i urzekające zdjęcia.
Brak taniego romansu tu jest tylko prawdziwy romantyzm, muzyka, zdjęcia, obsada, scenariusz, reżyseria. Wspaniały film!
Co to za muzyka na koncu filmu, gdy "lecą litery"? Wszędzie szukam całego fragmentu i nie mogę znalezć. Czy ktoś z Was może wie? Bylabym bardzo wdzięczna.
The Gael - Last of the Mohicans Theme . Już nie pamiętam jaka muzyka była przy literach, ale ta była w ostatniej scenie więc pewnie chodzi o nią. Arcydzieło :P
Zawsze do niego wracam, gdy tylko leci w telewizji to ogladam, ale dzisiaj sie niezle zawiodlam bo w telewizji niemieckiej ucieli scene palenia Majora Duncana, i skrocili walke miedzy Uncasem a Maguo i miedzy ojcem Uncasa i Maguo. No po prostu rece mi opadly.
Też kiedyś dawno temu oglądałem na niemieckiej i też było ocenzurowane więc chyba to norma u nich ;)
No i Amerykanom udało się flagi francuskiej nie pomylić i dali jak trzeba białą z fleurs de lys, a nie tricolore. Detal taki, ale szacun wielki bo nie udało się to Włochom w Bitwie pod Wiedniem z polskim orłem na fladze (IMHO Bitwa pod Wiedniem to jeden z najgorszych filmów ever). Mohikanin wymiata zdecydowanie, tu wszystko jest doskonałe. A muza wyrywa gardło, po prostu arcydzieło
Też tak mam :) Zawsze go oglądam, gdy tylko mam okazję i niezmiennie zachwyca mnie w taki sam sposób. Poza tym, w ogóle się nie starzeje, czego nie można powiedzieć o wielu innych oskarowych filmach.
W końcu po tylu latach obejrzałem ten film. Wątek melodramatyczny jest w tym filmie niesamowicie melodramatyczny!
33 lat już mam a ten film tyle łez ze mnie wycisnął że aż trudno uwierzyć. Niesamowicie smutny film na wielu płaszczyznach!
Coś pięknego jako całość!
Polecam również:
„POCAŁUNEK KOBIETY-PAJĄKA” z Sonią Bragą
https://www.filmweb.pl/film/Poca%C5%82unek+kobiety+paj%C4%85ka-1985-1282
"FLIRTING" z Thandie Newton, Nicole Kidman i Naomi Watts
https://www.filmweb.pl/film/Randka+na+przerwie-1991-5644
"NIEZNOŚNA LEKKOŚĆ BYTU" z Leną Olin i Juliette Binoche
https://www.filmweb.pl/film/Niezno%C5%9Bna+lekko%C5%9B%C4%87+bytu-1988-35019
"HENRY I JUNE" z Umą Thurman i Marią de Medeiros
https://www.filmweb.pl/film/Henry+i+June-1990-6124
"DZIKA ORCHIDEA" z Carre Otis i Jacqeline Bisset
https://www.filmweb.pl/film/Dzika+orchidea-1989-31193
"KOCHANEK" z Jane March
https://www.filmweb.pl/film/Kochanek-1992-12249
„BELLE EPOQUE” z Penelope Cruz
https://www.filmweb.pl/film/Belle+%C3%A9poque-1992-113704
"JEDZ I PIJ, MĘŻCZYZNO I KOBIETO" Anga Lee
https://www.filmweb.pl/film/Jedz+i+pij%2C+m%C4%99%C5%BCczyzno+i+kobieto-1994-305 76
„KREW Z KRWI, KOŚĆ Z KOŚCI” z Meg Ryan i Gwyneth Paltrow
https://www.filmweb.pl/film/Krew+z+krwi%2C+ko%C5%9B%C4%87+z+ko%C5%9Bci-1993-5636
„GIA” z Angeliną Jolie
https://www.filmweb.pl/film/Gia-1998-1413
„OKO OBSERWATORA” z Ashley Judd
https://www.filmweb.pl/film/Oko+obserwatora-1999-5493
"FEMME FATALE" z Rebeką Romijn Stamos
https://www.filmweb.pl/film/Femme+Fatale-2002-33988
"NIEWIERNA" z Diane Lane
https://www.filmweb.pl/film/Niewierna-2002-32598
"MULHOLLAND DRIVE" z Laurą Harring, Naomi Watts i Mellisą George
https://www.filmweb.pl/film/Mulholland+Drive-2001-30630
"PIĘTNO" z Nicole Kidman
https://www.filmweb.pl/film/Pi%C4%99tno-2003-94435
"SERCE JAK LÓD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Serce+jak+l%C3%B3d-1992-9442
"NELLY I PAN ARNAUD" z Emmanuelle Beart
https://www.filmweb.pl/film/Nelly+i+pan+Arnaud-1995-589
...
Filmy jakże różne i równie piękne... Wszystkie o miłości i śmierci.